Vinobus získal podporu Znojma a bude jednat i s dalšími partnery
19. prosinec 2018 České nápoje komentáře (0) 1012 xSpolek vinařů VOC Znojmo nedávno požádal písemně starostu Znojma Jana Groise o uzavření memoranda o spolupráci mezi městem Znojmem a spolkem VOC Znojmo, a to v souvislosti s projektem Vinobus. Tato žádost byla následně předložena radě města, která toto pondělí memorandum schválila. Memorandum nyní musí posvětit nejvyšší orgán města, zastupitelstvo.
„Tohoto vstřícného kroku si velmi vážíme a děkujeme členům rady města za vyjádřenou podporu. Doufám, že pro memorandum získáme i podporu zastupitelů. Podpora města je pro nás impulzem k vyjednávání s dalšími možnými partnery,“ komentoval pozitivní rozhodnutí Rady města Znojma předseda spolku VOC Znojmo František Koudela.
V současné době má Vinobus za sebou třetí sezónu. Přestože je Vinobus pro vinaře, potažmo celý znojemský region, přínosný, je zajištění jeho provozu pro spolek, jehož cílem není generování zisku, velmi složitý.
„Vzhledem k tomu, že Vinobus nedosáhl požadované obsazenosti v sezóně, ačkoliv obsazenost Vinobusu rok od roku stoupá, a vzhledem k faktu, že i přes získané dotace doplácejí vinaři na provoz Vinobusu poměrně vysokou částku, jsme dospěli k závěru, že pokud se nám nepodaří zajistit do března 2019 stabilní financování na tři roky dopředu, nebudeme moci v projektu Vinobusu, jak je nastaven nyní, pokračovat,“ doplňuje Koudela. Spolek VOC Znojmo proto bude aktivně jednat o spolupráci i s dalšími subjekty, včetně Jihomoravského kraje.
Vinobus je svým charakterem opravu výjimečný projekt, který si své příznivce postupně získává. V roce 2016 svezl Vinobus 1 614 cestujících na pravidelné lince. Letos jich bylo na pravidelné lince 1 765, další tisícovka se Vinobusem svezla díky pronájmům. 114 lidí také využilo akce Víkend s Vinobusem. „Cíl obsazenosti Vinobusu v pravidelné lince je 4 500 turistů ročně. Tento počet by zajistil provoz bez nutnosti dotací,“ doplňuje Koudela. Vinobus lze mimo sezónu pronajmout i k individuálním pronájmům, což sice generuje další určitý zisk, avšak ne dostatečný.
V letošním roce se spolek věnoval také intenzivní reklamní kampani Vinobusu. Kromě inzercí v novinách a časopisech či reklamy v rádiích došlo také k vydání aktuálního katalogu Vinobusu ve třech jazycích. Vinobus se objevil i v pořadu TV Nova „Což takhle dát si víno“ a příští rok se diváci mohou v seriálu České televize „Krajem vína“ těšit rovněž na znojemský Vinobus.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!