Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Kofola pomáhá podnikům hledat úspory

29. duben 2025  České nápoje   komentáře (0)  65 x

Udržitelný přístup v gastronomii nemusí být až tak složitý ani časově náročný. Když se vezme za správný konec, může přinést nejen dobrý pocit, ale i zajímavé úspory a nové zákazníky. Aspoň tak to vidí společnost Kofola ČeskoSlovensko, která spustila pro své gastro zákazníky projekt Neleníme, zeleníme.

Kofola pomáhá podnikům hledat úsporyKofola pomáhá podnikům hledat úspory

Cílem projektu je pomáhat restauracím, hotelům a další gastro provozovnám s odpovědnějším podnikáním. „Gastro provozy leckdy rezignují na udržitelnost, protože se bojí finanční náročnosti nebo nevěří přínosu inovací. My se snažíme tento pohled provozovatelů změnit,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko a dodává: „Udržitelná řešení, která přispívají ke snížení spotřeby energií a vody či minimalizaci odpadu, často přinášejí dlouhodobé úspory nákladů, zvyšují efektivitu provozu a posilují konkurenceschopnost podniku. Investice do nich se tak vyplácí nejen z pohledu ekologie, ale i ekonomiky provozů. Zejména mladí lidé stále více vyhledávají podniky, které se chovají odpovědně a nabízejí udržitelné výrobky a služby. A zaměstnanci, opět zvláště z mladé generace, preferují zaměstnavatele, kteří se chovají s respektem k přírodě, , a to platí i v HORECE. To vše byl důvod, proč jsme se rozhodli podpořit v této oblasti naše gastro partnery a nabídnout jim řešení na míru jejich potřebám.“

Na projektu Neleníme, zeleníme, který vznikal přes dva roky, se podílelo mnoho odborníků, kteří se udržitelností dlouhodobě věnují. Kofola si spolu s nimi vydefinovala pět klíčových oblastí, ve kterých mohou gastro provozy udělat nejvýraznější posun směrem k ohleduplnosti k přírodě.

„Úspora vody, úspora energií, zpracování odpadu, používání eko výrobků nebo koncepční řešení exteriérů a zahrad – to jsou primární oblasti, pro které jsme ve spolupráci s odborníky z organizace CIRAA navrhli konkrétní kroky a opatření, které mohou gastro podniky implementovat. Tipy a triky na ta nejjednodušší řešení nabízíme na naší B2B platformě Supplo.cz, kde i doporučujeme ověřené firmy a organizace, které mohou v daných oblastech poskytnout poradenství, produkty či služby. Náročnější projekty, které vzejdou z dotazníku odpovědnosti či hlubších auditů, pak realizujeme ve spolupráci s odborníky,“ vysvětluje Jana Riegerová, manažerka a hlavní hybatelka projektu.

Do Neleníme, zeleníme se již zapojily Hotely Srní na Šumavě, Sustainia ENERGY PUB v Praze Riegrových sadech nebo další vyhlášené podniky Vnitroblock, Kavárna co hledá jméno a Radlická kulturní sportovna v Praze. A první z nich již sčítají přínosy.

„Na základě vodního auditu, ze kterého vzešel návrh opatření na míru našeho hotelu a také odhad ročních úspor ve výši půl milionu korun ročně, jsme nainstalovali šetřiče WC, sprch a vodovodních baterií. Ty nám už teď šetří zhruba 20 % spotřebované vody měsíčně,“ popisuje František Křivohlavý z představenstva společnosti Hotely Srní. Kromě toho v hotelu používají LED osvětlení a pustili se do výroby vlastní elektřiny – bazén vyhřívají tepelným čerpadlem a díky fotovoltaice ročně vyrobí 75 MWh elektřiny, kterou v hotelu 100% využijí. Vybavili se i eko výrobky a drogérií a zaměřili se na důsledné třídění odpadu. Zbytky z kuchyně kompostují s pomocí elektrického kompostéru, čímž za rok zpracují 9 tisíc kilogramů odpadu a ušetří přes 80 tisíc korun ročně za svoz.

„Díky spolupráci s Kofolou ušetříme na naší provozovně tisíce litrů vody ročně. Klasické pisoáry jsme nahradili bezvodými, instalovali jsme toalety s úsporným splachováním a vybavili jsme umyvadla perlátory, které snížily průtok vody o polovinu. V umývárnách šetříme i papír a až 90 % energie díky ekologickým osoušečům od EcoStep. Zaměřili jsme se i na odpad - na plechovky jsme vytvořili sběrače z poničených festivalových barelů. Pro kelímky máme speciální sběrače, které pojmou až 400 kusů a šetří místo v kontejnerech,“ říká David Salomon, CEO ENERGY PUB.

Kofola nabízí účast v projektu Neleníme, zeleníme svým gastro zákazníkům, kteří mají chuť hledat odpovědnější cesty, prostřednictvím své B2B platformy Supplo.cz. Dozvědět se o něm ale může každý i na webu www.kofola.cz/nelenime-zelenime.

Zdroj: Tisková zpráva Kofoly

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist