Tyčinka Deli slaví 40 let
12. květen 2020 České nápoje komentáře (0) 1328 xPrvní tyčinka Deli sjela z výrobní linky v roce 1980. Legendární cukrovinka byla vyrobena přímo pro československý trh a neměla prakticky žádnou konkurenci. Od svého vzniku byla několikrát stažena a znovu uvedena na trh. Především díky značné oblibě u spotřebitelů měl její příběh plný zvratů šťastný konec. Každoročně se jí v olomoucké továrně Zora vyrobí 1 000 tun. Nedávno byla na trh uvedena novinka Deli Protein ve třech variantách.
„Před 40 lety se zrodila legenda. Nejen, že je Deli jediná tyčinka v našem portfoliu, která byla vytvořena přímo na míru československému trhu, ale také jako jediná zažila hned několik comebacků. Deli si spotřebitelé doslova vybojovali nazpět. Naše společnost se v dobré víře několikrát snažila její podobu i příchuť upravit a přizpůsobit ji tak novým trendům ze zahraničí. Po čase se ale vždy ukázalo, že ji spotřebitelé chtějí přesně takovou, jakou byla od svého vzniku,“ říká Martin Jiruška, Brand manažer značky Deli.
V roce 1980 byly na československý trh uvedeny hned tři varianty. K oříškové, čokoládové a s rozinkovou náplní se později přidaly další dvě, například velice oblíbená pistáciová. Značné popularity dosáhla Deli už od svého zrodu, a to také díky tomu, že na trhu neměla prakticky žádnou konkurenci. Zajímavostí je, že spotřebitelé byli téměř vždy výhradními konzumenty pouze jedné z pěti variant, které již pak zůstali věrni.
O několik let později se výroba tyčinky přesunula pod značku Orion. Ta společně s Deli v roce 1992 přešla pod křídla společnosti Nestlé. O rok později byla na trh uvedena varianta Deli Super, která byla větší a měla odlišnou chuť i obal. Uvedením Deli Super společnost Nestlé reagovala na vstup nových konkurenčních značek na náš trh. Postupně se Deli Super měla stát hlavní tyčinkou značky Deli. Nová varianta však u spotřebitelů nezískala dostatečnou popularitu a její prodeje postupně klesaly. V reakci na danou situaci byla původní Deli znovu zařazena do výroby. Následně proběhlo několik vln masových marketingových kampaní, které měly za cíl opět zvýšit popularitu značky.
Dnes jsou tyčinky Deli stabilní součástí portfolia Nestlé. Společnost v souladu s aktuálními trendy neustále přichází s inovovanými recepturami a novými příchutěmi. Před časem byla na trh uvedena novinka Deli protein s vysokým obsahem bílkovin. K dostání je ve variantě Lískový oříšek v čokoládě, Kakao v čokoládě a Meruňka v čokoládě. Tyčinka kombinuje lahodnou chuť s dostatečným množstvím proteinu (20 %), je bohatá na vlákninu, neobsahuje lepek, a navíc je zalitá hořkou čokoládou Orion. Na pultech je k dostání od října loňského roku.
A co teď? Teď si dáme Deli
Celý příběh československé tyčinky byl od počátku provázen značnou marketingovou komunikací. Od doby, co se značka stala součástí portfolia Nestlé, vznikly legendární reklamy, které si spotřebitelé s tyčinkou spojují dodnes. Jednou z nich je také reklama s hercem Jiřím Srstkou z roku 1999 se sloganem „Deli je zpátky“[1] nebo dnes už legendární série reklam se sloganem „A co teď? Teď si dáme Deli“[2].
[1]
[2]
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!