Marketingový ředitel Chocolandu o cukrovinkách
19. květen 2022 České nápoje komentáře (0) 570 xSvou kreativitu a přesnost léta využíval u značky Porsche, v současné době rozhoduje o novinkách, strategii a marketingu v čokoládovém království Chocoland. Kolínská čokoládovna má za sebou od roku 1894 výrobu sójových pochoutek, nugátů, kakaa, čokoládových figurek a tabulkových čokolád.
Stoletá tradice
Kolínská továrna byla založena v roce 1894. Původní výroba byla orientována na kávové náhražky a všichni určitě známe produkci Cikorky. Závod expandoval, rozšířil se do Prostějova, Lublaně a dalších a stal se jedním z největších podniků v Rakousku-Uhersku. Postupně se závod specializoval především na zpracování sójových bobů, arašíd a dalších nečokoládových cukrovinek, slavné bylo zejména instantní kakao Granko a pomazánka Nugeta.
Na přelomu roku 2013 a 2014 dochází k fúzi obou spolupracujících společností Altis Kolín a Chocoland Beri do nové firmy pod společným názvem Chocoland a.s. Ta navazuje na původní výrobní program, a patří mezi přední producenty a distributory cukrovinek a potravinářských polotovarů na českém a slovenském trhu.
Návrat k tradicím
Určitě si všichni vzpomínáme na sójovou pochoutku ve tvaru suku. Byla součástí každého nákupu společně s arašídovou a nugátovou pochoutkou. Tradice, kvalitní suroviny a umění mistrů dává šanci Chocolandu vytvářet nové produkty nejen z čokolády. I když v České republice stále nemáme stravovací potřeby jako v jižních zemích, tak pomazánky Crema jsou velice populární, ať již na bílém pečivu, nebo palačinkách, nebo jen tak na lžičku.
Elegance kokosových tyčinek
Kokosové tyčinky, to je exotika z Kolína. Kdo má rád kokos, tak neváhá ochutnat jednu poctivou s tradicí. Na trhu je hodně kokosových tyčinek, pralinek, čokolád, ale s názvem Jsem kokosová je jen jedna, a to z českého Kolína.
Michalova mise
Michal Habrdla přišel z jiného světa marketingu, z automobilového průmyslu, z velké korporace ze Stuttgartu, kde vám kov a červená barva přiroste k saku. Nyní nastavuje procesy, hledá inovace ve výrobě a zkouší hořkost i sladkost čokolády, stejně jako splynutí sójových a kokosových tyčinek na jazyku. V současné době už plánuje Vánoce a připravuje obchody roku.
„První půlrok byl nejtěžší, zorientovat se v široké nabídce stovek produktů, když jsem byl celou dobu zvyklý na pár modelů s minimem derivátů. První na řadě tedy bylo produktové portfolio, jeho maximální optimalizace, která tak jako tak probíhá nadále. Je to dlouhodobý projekt. Jakmile nějaký produkt ukončíte, stále musíte počítat s tím, že se bude ještě minimálně půl roku vyrábět, ať už kvůli zásobám nebo třeba kvůli zalistování v řetězcích. Každopádně, optimalizace portfolia v sobě nese i optimalizaci výroby, a to je pro nás nesmírně důležité,“ sdělil marketingový ředitel Chocolandu Michal Habrdla.
„Díky perfektnímu týmu, který mám kolem sebe, ať už se jedná o produktovou manažerku, vývojové oddělení nebo vlastní obchodníky, se nám daří posouvat dál. Částečně se mi díky tomu uvolňují ruce a já se mohu věnovat tomu podstatnému – vlastní marketingové strategii, taktice a vývoji nových produktů, které budou reflektovat současné trendy v oblasti cukrovinek.
A na jaké novinky se můžete těšit? Nyní jsme na trh uvedli novou řadu tabulkových čokolád Dianella, které jsou bez přidaného cukru a v případě hořkých variant dokonce zcela bez cukru. A chystáme se tuto řadu ještě rozšířit o další produkty se sníženým obsahem cukru. Dále potom mohu prozradit, že velké změny čekají i naše pomazánky Crema a soustředit se chceme i na nečokoládové cukrovinky a tyčinky. Těšte se na druhou polovinu roku.“ Tak nás naladil Michal Habrdla.
“Obecně se dá říct, že český zákazník je konzervativní a nové věci moc pozitivně nepřijímá. Tady hrají prim velké nadnárodní společnosti, které jsou schopny produkt rozšířit na desítky trhů naráz. Velkou část objemu nám tvoří produkty ze sóji, tedy sójový řez, kokosová tyčinka, madamka, což je velmi specifická cukrovinka, která se nejspíš dál než za české a slovenské hranice nedostane. I když nyní řešíme asijský trh, kde je sója velmi populární včetně sladkostí z ní, ale je to otázka budoucnosti.”
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
2.5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!