Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Dle dTestu nedodržela třetina šunkových salámů množství deklarovaného masa

24. září 2016  České nápoje   komentáře (0)  1595 x

Šunkový salám není šunka – oba výrobky však spojuje použití vepřové kýty, jejíž kousky na řezu salámu vytvářejí charakteristickou mozaiku. Nejedná se o ryze českou specialitu, šunkový salám má své místo v jídelníčku Čechů, ale i Němců a Rakušanů. V laboratorních testech dTestu se ale zjistilo, že výrobci občas slibují více masa, než které ve skutečnosti nabízejí.

Ilustrační foto (zdroj: dTest.cz)Ilustrační foto (zdroj: dTest.cz)

Podle vyhlášky č. 69/2016 Sb. by měl šunkový salám obsahovat alespoň 55 % masa, přičemž se může vyrábět z vepřového, hovězího nebo obou zároveň. S výjimkou jednoho deklarovaly testované vzorky obsah masa daleko vyšší, než je minimální hranice, ale pouze jeden se přihlásil k použití hovězího masa. „Jedná se o Šunkový salám dle ČSN z roku 1977 od firmy Le&Co, který se také stal celkovým vítězem testu i díky více než 85% podílu masa,“ říká šéfredaktora časopisu dTest Hana Hoffmannová.

Obsah masa se projevil při hodnocení jako nejproblematičtější prvek. Laboratorní testy odhalily, že tři výrobky na obalu slibují více masa, než uvnitř obsahují, u dalších dvou výrobků byla prokázána přítomnost nedeklarované drůbeží bílkoviny. „Největší rozdíl mezi změřenou a avizovanou hodnotou obsahu masa jsme zaznamenali u šunkového salámu značky Tesco Value od výrobce Kostelecké uzeniny a. s., který ho místo 70 % obsahoval jen 54 %,“ poznamenává Hoffmannová a dodává: „Částečně dobrou zprávou alespoň je, že jsme při pátrání u žádného výrobku nenarazili na přidanou sóju či separát.

Další testy se zaměřily na obsah tuku, solí i vybraných nebezpečných látek jako jsou těžké kovy, polycyklické aromatické uhlovodíky a polychlorované bifenyly. Žádná z těchto zkoušek neodhalila závady či překročení povolených limitů a ani v případě nebezpečných látek nebylo objeveno nic závadného.

Nakonec byly šunkové salámy podrobené senzorickému testu. Řídil se vyhláškou popisující šunkový salám jako pružný, soudržný a na skus šťavnatý výrobek. Na řezu má mít růžovou barvu a viditelnou mozaiku, jeho vůně musí být typická pro čerstvou uzeninu, chuť přiměřeně slaná a kořeněná. I tyto výsledky dopadly pro výrobky vcelku příznivě. „Tři vzorky získaly velmi dobré hodnocení, v nejhorším případě padlo hodnocení dostatečné,“ komentuje výsledky Hoffmannová a dodává: „Nejlepší známku získal Šunkový salám značky Albert Quality. Vykazoval všechny typické znaky a nebýt slanější chuti, nebyly by k němu žádné připomínky.

Jedním z nejzajímavějších zjištění testu bylo výsledné porovnání několika výrobků od výrobce Le&Co. Český výrobce stojí nejen za celkovým vítězem testu, ale dodává šunkové salámy i pod značkami Albert Quality, Billa/Vocílka, Billa/Clever, Lidl/Pikok a Tesco, které se umístily na vyšších, středních i na nižších příčkách v hodnocení. „Test ukázal, že řídit se při nákupu jen a pouze jménem nebo veterinárním kódem výrobce nemusí vždy stačit. Doporučujeme tedy přistupovat k výrobkům individuálně a nespoléhat na jejich značku,“ uzavírá Hoffmannová.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

3 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist