Reklama na ČeskéNápoje.czPivní prodejna 2

Z Kyselky na Moravu bylo vypraveno již 500 vlaků

18. září 2018  České nápoje   komentáře (0)  1115 x

Karlovarské minerální vody (KMV) vypravily z Kyselky již 500. nákladní vlak vezoucí produkty KMV na 470 km dlouhé trase do distribučního centra na Moravě. Pět set vlakových souprav od léta roku 2012 nahradilo jízdu více než 11.500 kamionů. KMV tím výrazně pomáhají životnímu prostředí a ulehčují silniční a dálniční síti ČR. Díky pozitivním zkušenostem chtějí KMV železniční přepravu dále rozvíjet.

Z Kyselky na Moravu bylo vypraveno již 500 vlakůZ Kyselky na Moravu bylo vypraveno již 500 vlaků

KMV využívají železnici pro přepravu svých výrobků od léta 2012, kdy na své náklady obnovily provoz železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří, Nyní je železniční přeprava významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Vlaky s minerálními vodami Mattoni a Magnesia a pramenitou vodou Aquila pro Moravu jezdí z Kyselky celoročně, v sezóně i 2-3 vlaky týdně, a objemy přepravené po železnici se postupně zvyšují (ze 46,3 mil. litrů v roce 2013 až na 53,7 mil. litrů v roce 2017). V roce 2017 se rozšířila kapacitu vlaku z 16 vagonů na 20. Objem železničních přeprav teď činí 19 % z celkové distribuce KMV v ČR. KMV jsou jedním z mála výrobců nealkoholických nápojů, kteří používají vlaky k přepravě výrobků v takovém objemu.

Ulehčení silniční a dálniční síti v ČR v čele s extrémně frekventovanou dálnici D1 je díky KMV úctyhodné – 500 vlaků už nahradilo více než 11.500 neuskutečněných jízd kamionů (ročně cca 1950 jízd). To představuje řadu kamionových souprav seřazených za sebou o celkové délce cca 187 kilometrů (tj. téměř z Prahy až do Brna).

„Kdykoliv se podaří naložit kapacitní náklad na železnici, vždy jde o dopravu výrazně šetrnější vůči planetě. Navíc jsou pak dálniční tepny volnější pro osobní dopravu, což se projeví vždy, když kvůli nehodě či omezení dochází ke kolonám; právě jejich rychlé rozpuštění a rozjetí totiž vždy komplikují dlouhé fronty nákladních souprav. V posledních letech to platí násobně, protože opravujeme dlouho zanedbávané české dálnice, stavíme nové a dokonce modernizujeme D1, což je výstavba úplně nové dálnice na pozemku té původní a to vše za plného provozu. Každý vypravený nákladní vlak místo kolony kamionů je v tu chvíli pro dálnice samozřejmě skvělá zpráva,“ říká Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Pět set vlaků převezlo 490 000 tun zátěže přesunuté ze silnic na koleje, což vedle průjezdnějších silnic znamená i 1,77 milionů litrů nespálené nafty, 4 700 tun ušetřených emisí CO2, a pochopitelně i menší hluk a nižší prašnost.

„Náš projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes spíše opomíjené železnici. Díky pozitivním zkušenostem s ekologičtější přepravou po železnici připravujeme další projekty na rozšíření železniční přepravy do dalších destinací. Letos testujeme vlakovou přepravu z Kyselky do Prahy. Do konce roku 2018 chceme vše vyhodnotit a rozhodnout o dalším postupu,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

Přínosy železniční přepravy KMV v číslech

Doprava po železnici, trasa Kyselka (Karlovarský kraj) – Mostkovice (Olomoucký kraj) = 470 km

500 jízd vlaků =

=           11 678 nevypravených kamionů

=            o 4 674 000 km ujetých po silnici méně

=            o 490 000 tun zátěže na silnici méně

=            o 1 766 000 litrů nespálené nafty méně

=            o 4741 tun emisí CO2 méně

=            přepraveno 275 mil. litrů nápojů

O železniční přepravě výrobků KMV z Kyselky

28. srpna 2012 vyjel z Kyselky první vlak s nákladem zdejší unikátní minerální vody po obnovené železniční vlečce do Vojkovic nad Ohří, kterou vybudoval a roku 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, jejímž nástupcem jsou Karlovarské minerální vody, a. s. (KMV). Rekonstrukce železniční vlečky na osmikilometrové trase Kyselka – Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Zaměstnanci společnosti Rutr, která rekonstrukci prováděla, vyměnili 560 pražců a nahradili 820 metrů kolejnic. KMV každý rok do vlečky pravidelně investují několik milionů korun, aby se její technický stav neustále zlepšoval. S ohledem na její délku cca 8 km to není jednoduchý úkol, avšak za výsledek stojí. Samotná její rekonstrukce a uvedení do provozu stálo KMV cca 10 mil. Kč.

Vlaky s výrobky KMV pro spotřebitele na Moravě jezdí po trase dlouhé celkem 470 km: Kyselka (Karlovarský kraj) – Vojkovice nad Ohří - Kadaň – Chomutov – Ústí nad Labem – Kralupy – Nymburk – Pardubice – Česká Třebová - Mohelnice – Olomouc – Prostějov – Kostelec na Hané - Mostkovice u Prostějova (Olomoucký kraj).

Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.

Vlečka od roku 2017 neslouží jen převozu výrobků KMV, ale jezdí po ní i návštěvníci kraje díky prázdninovému provozu osobní dopravy. Návštěvníci si tak mohou prohlédnout opravované budovy Lázní Kyselka, navštívit Mattoni Muzeum nebo si projít naučnou Mattoniho stezku „Po stopách skřítků“.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist