Výsledky Karlovarských minerálních vod za rok 2018
25. březen 2019 České nápoje komentáře (0) 983 xKarlovarské minerální vody (KMV) mají za sebou přelomový rok novodobé historie. Skupina opět zvýšila tržby, v meziročním srovnání o 6 % na celkovou hodnotu 8,8 miliardy korun*, a ukazatel EBITDA vzrostl o 21 %*. V průběhu roku také získala licence a převzala aktiva společnosti PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku. Středoevropská skupina se sídlem v Česku loni vyrobila více než jednu miliardu lahví. Rok 2018 je již čtvrtým rekordním rokem v řadě. Na fenomenálních výsledcích mají svůj podíl investice do výrobních kapacit i loňské teplé počasí.
„Rok 2018 byl pro KMV opravdu výjimečným. V naší více než 140leté historii jsme začali psát zcela novou kapitolu a stali jsme se lídrem na trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě,“ shrnuje Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.
Převzetí operací PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku
V průběhu roku 2018 antimonopolní úřady v Maďarsku, Slovensku a České republice postupně udělily skupině KMV povolení pro získání licence a převzetí aktiv společnosti PepsiCo. KMV se tak stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Se svými 11 závody a 2 400 zaměstnanci je skupina KMV regionálním lídrem trhu. „Sloučili jsme dva úžasné týmy a také dvě skvělá portfolia značek a produktů. Spojení našich kompetencí je zárukou dlouhodobého úspěchu,“ řekl k akvizici Alessandro Pasquale.
Úspěšné zahraniční operace
V Rakousku je skupina KMV (Waldquelle) dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. Na Slovensku drží skupina KMV pozici jedničky na trhu přírodních minerálních vod – značka Magnesia je zde nejprodávanější minerální vodou. V Bulharsku v roce 2017 převzala skupina KMV společnost Quadrant Beverages JSC., která je v Bulharsku mj. oficiálním výrobcem a prodejcem produktů společností PepsiCo. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod prostřednictvím společnosti Szentkirályi-Kékkúti Mineral Water Ltd. „Už druhým rokem jsme zde výrazně investovali. Po roce 2017, kdy jsme do stáčírny Kékkúti instalovali jednu z nejmodernějších technologií na míchání sirupů v Maďarsku v hodnotě 2,6 milionu EUR, jsme v roce 2018 rozšířili výrobní kapacitu stáčírny Szentkirályi v celkové hodnotě 7 milionů EUR,“ upřesňuje Alessandro Pasquale. Skupina pokračovala v exportních aktivitách, své výrobky vyváží do téměř dvaceti zemí.
Udržitelný byznys a cirkulární ekonomi
Z pozice lídra trhu si KMV uvědomuje svou odpovědnost a usiluje o udržitelné
podnikání. V České republice společnost KMV stála u zrodu pracovní skupiny Zálohujme.cz, jejíž studie prokázaly výhodnost zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PETu, umožnění
recyklace do nových lahví a tím i zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví
zavedením principů cirkulární ekonomiky. KMV na tomto projektu spolupracuje mimo jiné s Institutem cirkulární ekonomiky (INCIEN) a Fakultou technologie ochrany prostředí VŠCHT Praha.
Jako přípravu na plnění náročných cílů Evropské unie, uvedla společnost na trh nový ekodesign lahve Mattoni Eco Sport, vyrobené z 50 % z recyklovaného PETu.
* Údaje za celou dosavadní mezinárodní skupinu KMV, do kterých není promítnuto převzetí aktiv PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!