Karlovarské minerální vody zvedly výkonnost a zvyšují platy
8. srpen 2017 České nápoje komentáře (0) 1517 xSkupina Karlovarských minerálních vod (KMV) dosáhla výborných výsledků i v 1. pololetí roku 2017, kdy v meziročním srovnání zvýšila prodeje o 4 % a dosáhla celkového obratu 3,9 miliardy Kč (+ 2 %). Ukazatel EBITDA zůstal na vynikající úrovni roku 2016. Ekonomický růst i optimistické výhledy umožnily, podruhé v tomto roce, zvýšit od července 2017 platy zaměstnanců skupiny v ČR.
„Stabilní ekonomická situace, nízká nezaměstnanost i růst mezd podporují dobrou náladu spotřebitelů i jejich chování. Lidé cítí, že si mohou dovolit víc kvalitnějších výrobků než dříve. Celá skupina KMV dosáhla v 1. pololetí v objemech 4% nárůstu, díky tomu jsme mohli absorbovat nárůsty cen vstupních surovin i cenu práce a nemuseli zvedat ceny výrobků,“ komentuje výsledky Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.
Významné je zvýšení zájmu spotřebitelů o balené vody z portfolia KMV, jejichž objem meziročně vzrostl o 4 %. Nejvíce k tomu přispěly prodeje přírodních minerálních vod. Pozitivní nálada spotřebitelů se promítá i do kategorie džusů a ovocných šťáv. Podle údajů agentury Nielsen v obou kategoriích na českém trhu rostl v 1. pololetí obrat při současném zachování, resp. poklesu objemu. Spotřebitelé tedy častěji nakupují kvalitnější a hodnotnější výrobky, k nimž patří právě výrobky KMV, jako např. džusy Granini nebo ovocné šťávy YO či Dobrá voda. K dobrým výsledkům přispěly i novinky, jako Veritea, první produkt z celosvětově rostoucí kategorie pravých vařených čajů dostupný na českém trhu, nebo Poctivá Citronáda od Poděbradky s ovocnou šťávou a bez umělých barviv či sladidel.
Z růstu mají prospěch i zaměstnanci KMV
Výborné průběžné výsledky společnosti promítá KMV i do platů zaměstnanců v ČR. V prvních šesti měsících společnost zvýšila platy zaměstnancům hned dvakrát a to v průměru o 7,6 % s tím, že u dělnických pozic se jednalo v průměru o 3.250Kč.
„Je to odměna za vynikající práci a zároveň tak naplňujeme náš dlouhodobý cíl
budovat kvalitní tým, udržet si dobré zaměstnance a moci získat na konkurenčním trhu práce vysoce kompetentní pracovníky. Například rychlostí navyšování mzdových prostředků u dělnických profesí o více než 15 % se KMV staví významně nad úroveň trhu,“ říká Alessandro Pasquale.
V 1. pololetí 2017 se zdařila další zahraniční akvizice -v dubnu 2017 podepsaly KMV dohodu o koupi společnosti Quadrant Beverages JSC. Po schválení bulharskou Komisí pro ochranu hospodářské soutěže byla transakce v červenci formálně vypořádána. Quadrant Beverages JSC je v Bulharsku oficiálním výrobcem
a prodejcem produktů společností PepsiCo (Pepsi, Mirinda, 7up, Evervess), Pepsi-
Lipton International (Lipton Ice Tea), Gat Foods (nektary Prisun a nealkoholické
nápoje), výrobcem vody Bellissima a oficiálním distributorem energetického nápoje
Rockstar.
Dosavadní obchodní ředitel skupiny KMV pan Martin Cmero byl povýšen do funkce
generálního ředitele bulharské Quadrant Beverages. Jeho hlavním úkolem je integrovat firmu do skupiny KMV a zajistit její budoucí vývoj a růst.
Na Slovensku drží skupina KMV pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod.
V Rakousku je dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod ve společnosti Szentkirályi-Kékkúti Mineral Water Ltd. Na maďarském trhu se KMV daří adaptovat českou tradici a nabízet tamní minerální vodu Theodora i v několika
ochucených variantách, současně se zde začala prodávat i česká minerální voda Magnesia.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!