Tradice 160 let sektů Rotkäppchen
5. srpen 2019 České nápoje komentáře (0) 999 xSekt je nápoj, který je možné konzumovat při každé příležitosti. Snadno zvládne roli ideálního „welcome drinku“ na večírcích, je nezastupitelným při křtu nových produktů, samozřejmě je součástí oslav a setkání s přáteli. V podobě dárku slouží jako výraz úcty či je spojený s romantickou atmosférou. A jakou má tento perlivý nápoj značky Rotkäppchen historii?
Příběh nejoblíbenějšího německého sektu se začíná psát v roce 1856. Bratři Moritz a Julius Klossovi založili 26. září 1856 spolu se svým přítelem Carlem Foersterem uprostřed nejsevernější vinařské oblasti Německa, v městečku Freyburgu obchod s vínem. Zabývali se výrobou a prodejem domácích vín a brzy si uvědomili narůstající popularitu šumivých vín. Rozhodli se tedy rozšířit obchod ještě o šampaňské sklepy. První láhve s nápojem vyprodukovaným podle originální metody výroby šampaňského vinařství opustily v roce 1858.
V té době jsou v módě francouzské názvy vín, proto majitelé kvůli trendu a posílení prodeje pojmenovávají sekty francouzskými názvy jako např. Hause Kloss & Foerster „Monopol“, „Crémant Rosé“. Následuje celá řada vinařských výstav a degustací, kde společnost získává řadu ocenění.
V květnu roku 1894 vstupuje v platnost nový zákon o obchodních značkách a Kloss & Foerster musí změnit název sektu „Monopol“ na jiný. Vzniká tedy nové jméno. Nese název podle červené kapsle na hrdle freyburských sektů, která evokuje červenou kapuci, pokrývku hlavy, prostě karkulku. V němčině tedy Rotkäppchen.
V největším sklepení vinařství, třípatrovém „Domkeller“ (Chrámové sklepení), byl v roce 1896 slavnostně uveden do provozu největší vyřezávaný sud pro přípravu cuvée v Německu o objemu 160 000 lahví.
Věhlasná kvalita sektu Rotkäppchen společnosti vynesla nejvyšší uznání císaře Viléma II. On sám se během císařských manévrů, které se u Freyburgu uskutečnily v roce 1903, pyšnil tím, že sekty značky Rotkäppchen, zavedl v mnoha důstojnických kasinech.
Důsledky hyperinflace v roce 1923 vedly také u freyburského vinařství ke značnému propadu prodeje, v říjnu 1923 stála láhev sektu Rotkäppchen neuvěřitelných 1 928 000 marek. Druhé období rozkvětu zažila značka Rotkäppchen ve třicátých letech, kdy hlavní část odbytu zajišťovaly stejně jako dříve východo a severoněmecké regiony.
Po skončení druhé světové války byla nejprve společnost v roce 1947 podřízena prezidentovi Provincie Sasko a poté, v roce 1948, proměněna v národní podnik. Obliba značky Rotkäppchen nezadržitelně stoupala, proto se v letech 1956/57 a 1973/75 realizovaly velké investice do plnicích a kvasných kapacit sektárny. V roce 1987 se prodeje společnosti vyšplhaly až na 15 milionů lahví.
Po pádu berlínské zdi poklesl v druhé polovině roku 1990 prodej na 1,8 milionu lahví. Značka prošla prvním relaunchem designu – a v roce 1991 se již zase podařilo prodat 2,9 milionu lahví, v roce 1992 pak 5,7 milionu, a v roce 1993 dokonce 10 milionů lahví. Od té doby se situace společnosti Rotkäppchen Sekt z Freyburgu, která v roce 2014 oslavila 120 let existence značky, ustavičně zlepšuje, společnost prošla mnohými změnami a inovacemi. Je ale několik věcí, které jsou neměnné – charakteristická červená barva a kvalita zpracování, za kterou stojí zkušenosti a dovednosti místních vinařů.
V minulém roce společnost prodala 278 milionů lahví a řadí se tak mezi největšího výrobce sektu na světě. Obrat společnosti Rotkäppchen-Mumm Sektkellereien GmbH byl v minulém roce 1 085 milionů EUR.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!