Znojemský pivovar má nové etikety
15. srpen 2022 České nápoje komentáře (0) 563 xZnojemský městský pivovar mění etikety. Jejich dominantou je nově písmeno Z, které se stává hlavním symbolem znázorněným ve formě praporce a tvoří základ etiket, což posiluje vztah pivovaru s tímto historickým královským městem. Znojemský pivovar po „covidové“ stagnaci letos plánuje rekordní výstav kolem 3800 hektolitrů, tím se stane jedním z největších producentů piva v Jihomoravském kraji.
Redesign etiket pivovar plánoval dlouhodobě. Plány nezměnil ani po ruské invazi na Ukrajinu, která písmenu Z dala negativní konotace. „Musím přiznat, že nám to situaci mírně zkomplikovalo, ale jsme jednoduše ze Znojma. Právě toto písmeno je symbolem našeho města a v logu ho máme, i když až dosud ve významně menší podobě od roku 2015,“ uvedl marketingový manažer Znojemského městského pivovaru Petr Syřiště.
Pivovar staví na lokálním patriotismu konzumentů, který zdůrazňuje i praporec na logu. „Znojmo je jedno z nejstarších královských měst s městskými právy včetně vaření piva už od 13. století, takže je opravdu na co navazovat,“ uvedl Syřiště. Samotný pivovar se přitom nachází hned v sousedství snad nejproslulejší moravské rotundy sv. Kateřiny a znojemského hradu. Na historickém místě, kde se pivo vaří více než 300 let.
„Nové etikety nejenom podporují naši hrdost na náš původ, ale hlavně zpřehledňují portfolio, kdy každý produkt má svou charakteristickou barvu na minimalistickém designu. Naše prémiové vínem inspirované speciály jako je Sauvin, tedy pivo zakvašené místně lokalizovanou vinnou kvasinkou jsou navíc se zlatou ražbou a parciálním lakem,“ uvedl Syřiště.
V okolí znojemského hradu, který je dominantou města, se pivo vaří od počátku 18. století. Vlastníkem pivovarského areálu bylo nejdříve město, následně rodina Mauralových. Po revoluci podnik produkoval pivo pod značkou Hostan. Tento pivovar zavřela společnost Heineken v roce 2009. Přetržka znamenající zastavení výroby ale trvala jen šest let, když v listopadu 2015 začala v areálu vařit pivo nová společnost Znojemský městský pivovar.
„Návrat výroby do Znojma se ukázal jako správná volba. Naše výstavy přibrzdila pandemie, ale díky zájmu místních konzumentů, kteří jsou lokální patrioti už zase rosteme,“ dodal Syřiště s tím, že loni se výstav pivovaru pohyboval kolem 3000 hektolitrů. Letošní plán je 3800 hl, což znamená růst o zhruba čtvrtinu na dosud rekordní úroveň.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!