Pivovary CZ Group mají meziroční růst prodejů
24. březen 2022 České nápoje komentáře (0) 683 xAkciová společnost Pivovary CZ Group, která od 1. října 2021 slučuje pivovary Holba, Litovel a Zubr, prodala vloni 727 000 hl nápojů, což je o 10 % více než v předchozím roce. Tržby dosáhly 1,2 mld. Kč bez DPH. Export meziročně posílil o více než 22 %.
Na podzim loňského roku došlo ke sloučení pivovarů Holba, Litovel a Zubr. Cílem bylo zvýšit konkurenceschopnost všech tří značek, posílit jejich pozice na trhu a zlepšit koordinaci v oblasti logistiky a distribuce.
„Přestože od transformace uplynulo zatím jen pár měsíců, hodnotíme ji úspěšně. Sloučení přineslo zjednodušení organizační struktury a zefektivnění procesů napříč celou společností,“ komentuje Ing. Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group a. s. „Nic se nezměnilo ani na filosofii našich řemeslných pivovarů vařit a dodávat poctivé pivo nejvyšší kvality. To i nadále vaří sládci a jejich zkušení kolegové v Hanušovicích, v Litovli a v Přerově a všechny tři pivovary působí každý pod svou vlastní značkou.“
K vývoji prodejů a tržeb v loňském roce i k růstu jednotlivých brandů se vyjadřuje obchodní ředitel společnosti Ing. Tomáš Konečný.
„V roce 2021 jsme prodali 727 000 hl nápojů, tedy o 10 % více než v roce 2020. Tržby bez DPH vystoupaly na celkových 1,2 mld. Kč, s čímž jsme s ohledem na nepředvídanost situace poměrně spokojeni. Pokud bychom se zaměřili na jednotlivé značky, nejvíce posilovala Holba (o více než 9 %) a Litovel (o více než 5 %), Zubr si udržel objem jako v předchozím roce. Na necelý dvojnásobek stoupl objem privátních značek určených pro exportní trhy.“
Na tuzemském trhu tyto pivovary meziročně posílily o více než 5 %, když výstav přesáhl 510 000 hl. Prodej baleného piva vzrostl o 14 %, oblíbené jsou především plechovky s více než 40% nárůstem především díky zastoupení ochucených piv a mainstreamových „jedenáctek“. U čepovaného piva, které nejmasivněji zasáhly protipandemické restrikce, byl zaznamenám pokles o necelých 6 %.
„Během pandemie pro nás byla prioritní maximální podpora našich partnerů, tedy primárně hospodských a restauratérů. Meziroční výkyvy u čepovaného piva tak pro nás nejsou hlavním kritériem. Jako zásadní totiž vnímáme samotnou udržitelnost a fungovaní segmentu přímého prodeje, tedy gastronomických zařízení, která jsou nedílnou součástí naší české kultury,“ pokračuje T. Konečný.
Pivovary CZ Group momentálně dodávají své pivo do více než 3500 hospod, restaurací a hotelů po celé České republice.
Necelou třetinu prodeje piv Pivovarů CZ Group tvoří export. V této sféře výstav dosáhl 210 000 hl, což představuje nárůst o více než 22 %. V zahraničí je největší zájem o plechovky (nárůst o více než 80 %), v závěsu se drží prodej lahvových nápojů (nárůst o 15 %) a sudů (totožný prodej).
„V roce 2021 jsme expedovali do 26 zemí. Stabilně na prvním místě zůstává největším exportním trhem Polsko s nárůstem o více než 10 %. Největší skok v prodejích jsme ovšem zaznamenali ve Švédsku, které se dostalo na druhé místo za Polsko,“ dodává Ing. Tomáš Konečný ze společnosti Pivovary CZ Group.
Coby zajímavá zpětná vazba popisující srovnání s konkurencí slouží pivní degustační soutěže, kterých se pivovary Holba, Litovel a Zubr pravidelně účastní.
„Kvalitu našich piv oceňují nejen naši štamgasti, ale opět jsme získali významná ocenění na tuzemských pivovarských soutěžích. Největšími loňskými úspěchy jsou výhry v soutěžích České pivo – Holba Šerák v kategorii 11° světlých ležáků - a Pivex – dvanáctistupňový ležák Zubr Gradus se stal absolutním šampionem," říká Ing. Tomáš Pluháček, výrobně technický ředitel, a následně doplňuje. „Přestože v roce 2022 čelíme dramatickému růstu cen vstupů, zejména energií a obalového materiálu, neustoupíme od tradičního postupu výroby českého piva."
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!