Rémy Cointreau je Nevýslovně luxusní
25. listopad 2017 České nápoje komentáře (0) 2022 xKampaň Nevýslovně luxusní vznikla pro likér Cointreau a připravila ji agentura McCann Prague. Cílem kampaně bylo přiblížit celosvětově známý francouzský likér spotřebitelkám a především je naučit jeho jméno správně vyslovovat. Kampaň získala Effie za třetí místo v kategorii Malý rozpočet.
Cointreau je prémiový francouzský likér pomerančové chuti, který předběhl svou dobu a stal se legendou a základem pro koktejly po celém světě. To nejlepší na láhvi poctivého Cointreau je, že se od roku 1875 nezměnil ani její tvar, ale ani postup přípravy, destilace či složení – vše se dělá přesně podle tradičních rodinné receptury a z ryze přírodních ingrediencí. Nicméně v České republice je používán pouze mezi top barmany a povědomý mezi cílovou skupinou je minimální. Když už spotřebitelky likér znají, tak většina z nich nedokáže jméno likéru správně vyslovit a raději si ho tedy neobjednávají, aby se neshodily. Situace v kategorii likéru je dlouhodobě pozitivní a trh několik let za sebou vykazuje mírný růst. To se týká i likéru Cointreau, jehož prodeje rostly, ale byly pozadu za očekáváním. Největší výzvou tedy bylo oživení prodejů likéru Cointreau v prostředí on-trade a off-trade za použití jeho francouzského šarmu a zároveň edukovat spotřebitelky ohledně výslovnosti jména produktu.
„Místo toho, abychom spotřebitelkám vyprávěli o unikátním složení a vyzdvihovali počet mezinárodních ocenění, tak jsme se rozhodli využít jednu z našich hlavních bariér – těžko vyslovitelné jméno produktu. Luxusní a kvalitní věci mají mnohdy jména, která se těžko vyslovují,“ vysvětluje Rostislav Brzobohatý, marketingový ředitel Rémy Cointreau.
Kreativní koncept byl tedy vystavěn právě na známých francouzských slovech, která ale lidé často špatně vyslovují, stejně jako Cointreau. Zároveň ale koncept vyvolával zvědavost a touhu ochutnat „nevýslovně luxusní“ likér. Po fází budování znalosti a výslovnosti, která běžela na sociálních sítích a v outdooru přišla fáze s ambasadorkou, známou food bloggerkou, KAMU. V krátkých videích na sociálních sítích ukazovala KAMU, při jakých příležitostech konzumovat Cointreau a jak si připravit doma jednoduché koktejly Cointreau Fizz.
Výsledky kampaně převýšily očekávání. Objem prodejů za období Q2/2017 v porovnání s Q2/2016 vzrostl o 491,48 %, zatímco kategorie likérů celkově rostla jen o 9,95 %. Tržby se zvýšily o 436,86 % (Q2/2016 vs. Q2/2017), zatímco celá kategorie rostla o 12,77 %. Objem prodejů vzrostl o 12 % (Q2/2016 vs. Q2/2017), oproti celé kategorii likérů, která rostla o 6 %. Tržby vzrostly o 5,6 % (Q2/2016 vs. Q2/2017), zatímco celá kategorie rostla jen o 0,6 %
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
4 hvězdiček / Hodnoceno: 3x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!