Rekordní export Becherovky, která expanduje na západní trhy
21. listopad 2018 České nápoje komentáře (0) 1005 xSpolečnost Jan Becher Pernod Ricard (JBPR) výrazně posiluje vývoz unikátního bylinného likéru Becherovka. Díky růstu prodejů v tradičních zemích se její export za fiskální rok 2018 * meziročně zvýšil o 8 % a dosáhl rekordního objemu v historii značky, když překročil 3,6 milionu litrů. Zároveň se JBPR nově soustředila na expanzi Becherovky západním směrem a v tomto úsilí hodlá intenzivně pokračovat.
Becherovka se dnes vyváží do více než 40 zemí světa a ve většině z nich se prodává prostřednictvím firem ze skupiny Pernod Ricard. „Velmi dobrou pozici má Becherovka v tradičních exportních zemích, jakými jsou Slovensko, Rusko, Německo a Ukrajina. Spolupráci na těchto trzích budeme samozřejmě rádi nadále prohlubovat. Zároveň jsme se rozhodli rozšířit naši exportní politiku a zaměřit se na expanzi Becherovky západním směrem. Tam je sice kategorie bitterů velmi silná, ale věříme v úspěch Becherovky kvůli její chuťové unikátnosti a mnohostrannému využití. K našim současným prioritám patří země jako USA, Kanada, Velká Británie a Nizozemí. Ve spolupráci s lokálními pobočkami Pernod Ricard jsme se na těchto trzích rozhodli pro spolupráci s třetími stranami.“ komentuje změny v exportní politice generální ředitelka JBPR Miroslava Simová.
Přestože je na nových trzích konkurence v kategorii hořkých likérů velká, Becherovka si věří. Stojí za ní tradice výroby dlouhá 210 let, specifická chuť obsažených bylin a pověst jejích pozitivních účinků na trávení.
„Becherovka je hořký likér s mnoha způsoby použití. V zemích, kde je dlouhodobě populární, ji spotřebitelé nejčastěji pijí ze skleněných “panáků“ nebo z tradičního porcelánového "kalíšku". Dobře se páruje s jídlem i pivem, doporučuje se i jako skvělý digestiv. I v zahraničí znají český vynález BeTon neboli mix Becherovky, toniku a plátku citronu, který se proslavil hned při své premiéře na mezinárodní světové výstavě EXPO v Montrealu v roce 1967. V Rusku si s oblibou do Becherovky dávají plátek pomeranče,“ přibližuje její variabilitu Tomáš Radil, globální manažer značky Becherovka.
„Mnohostranný charakter činí z Becherovky zajímavou ingredienci pro moderní mixologii. Proto je náš likér oblíbený barmanskou komunitou nejen v zavedených trzích, ale i v zemích jako USA, Velká Británie, Austrálie a Singapur, kde tamní podniky udávají světové trendy. Úspěch Becherovky v takových barech pomůže značku dostat do širšího povědomí," doplňuje Tomáš Radil.
Zajímavosti k exportu Becherovky:
S exportem Becherovky rodina zakladatele začala už v první polovině 19. století – v roce 1834 se prodávala ve Štětíně, o rok později ve Vídni a Mnichově a v roce 1838 pronikla do Paříže. Během první světové války se Becherovka dostala do Španělska, Itálie, Turecka a Egypta. Po druhé světové válce dostala Becherovka od státu povolení k vývozu pouhých 500 lahví za rok, v roce 1960 to bylo už 100 hektolitrů ročně. Becherovka byla jedním z vůbec nejúspěšnějších vývozních artiklů Československa.
Po vstupu současného majoritního vlastníka Pernod Ricard došlo k navýšení investic do marketingu, celosvětové distribuce a výroby. V Bohaticích u Karlových Varů se v roce 2010 otevřel moderní výrobní závod, kapacita výroby se zvýšila o 40 % a Becherovka postupně rozšířila svůj export do více než 40 zemí.
* účetní období 07/2017 – 06/2018
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!