Češi preferují na doma kvalitní lihoviny
31. březen 2021 České nápoje komentáře (0) 826 xVelikonoce jsou po Vánocích tradičně druhou sezónou výrobců lihovin. Už druhý rok je však Češi tráví v lockdownu, mění se proto jejich nákupní chování. Současná situace totiž zamezila tradičním oslavám spojeným s potkáváním se s rodinou a přáteli, navíc gastro podniky jsou i nadále zavřené.
„Spotřebitele ve výběru ovlivňuje omezení v gastronomii i možnosti se setkávat. Alkohol, konzumovaný v přiměřené míře, má sociální roli, kdy se lidé sejdou, baví se a jsou spolu,“ vysvětluje marketingový ředitel Palírny U Zeleného stromu Boris Rajdl. To, že i letos kupují lihoviny pouze sami pro sebe „na doma“, mění podle něj i nákupní chování zákazníků. Když totiž lidé nemohou navštívit gastronomická zařízení, nebo hostit přátele a příbuzné, jsou ochotni si zaplatit vyšší kvalitu a vybírají pro sebe značkové výrobky.
„U zákazníků o Velikonocích rozhoduje chuť si dopřát v kontextu s cenou. Samozřejmě na ně v maloobchodě stále působí i nejrůznější cenové akce. Už loni jsme ale pozorovali, že sahali po kvalitnějším a chuťově zajímavém alkoholu, často českém,“ říká Boris Rajdl a dodává: „Vidíme to například na prodejích Staré žitné myslivecké Reserve nebo panamského třtinového rumu Heffron, které v tomto období rostly. Velikonoce jsou navíc po Vánocích tradičně jednou ze sezón vaječných a krémových likérů, v našem případě loni i přes lockdown rostly Vaječný sen nebo řada Misssis. Stejné je to i letos. Zákazníci více kupují i celoročně oblíbené vodky, třeba naši Hanáckou vodku.“
Boris Rajdl však upozorňuje, že i když výrobci před velikonočními svátky pozorují mírný nárůst v maloobchodě, ten nedokáže nahradit snížení prodejů v gastronomii.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!