Segafredo Zanetti ČR je na českém trhu 25 let
10. červen 2019 České nápoje komentáře (0) 1090 xBěhem posledních 25 let se česká kávová kultura proměnila k nepoznání a espresso Segafredo se stalo její nedílnou součástí. Dnes Segafredo nabízí svou kávu v několika tisícovkách podniků v ČR a prostřednictvím vlastního školicího centra Scuola di Barista - Škola kávy Segafredo vyškolilo více než 2 000 baristů.
Je tomu již 71 let, kdy se do rodiny obchodníků s kávou narodil Massimo Zanetti, zakladatel společnosti Segafredo Zanetti. Jako první se po generacích obchodování se zelenou kávou rozhodl prodávat kávu praženou a za tímto účelem koupil pražírnu kávy v Bologni. Tato pražírna nesla název Segafredo a tímto spojením tak v roce 1973 vznikla dnes tolik známá značka Segafredo Zanetti.
Spojení více fází zpracování kávy se stalo v podnikání pana Zanettiho klíčovým. Z rodinné firmy vytvořil jednu z nejvýznamnějších společností na kávovém trhu, která dohlíží na kvalitu své kávy od jejího pěstování přes sběr kávových bobů, pražení a distribuci až po servírovaný šálek espressa.
Do České republiky vstoupila společnost v roce 1994 a stála tak u zrodu italské kávové kultury v Čechách. V té době totiž v domácnostech i restauracích dominoval tzv. turek. "Čeští konzumenti se po revoluci začínali učit chodit do kaváren a Segafredo Zanetti se rychle stalo jedním z nejúspěšnějších distributorů italské kávy v Čechách," říká k začátkům společnosti Zdeněk Malec, Country Manager pro Českou republiku.
V prvních letech působení na tuzemském trhu se společnost zaměřovala výhradně na distribuci kávy do gastronomie. Gastronomickým provozům poskytuje od samého počátku i kompletní servis, jehož součástí je například vybavení profesionálními espresso kávovary, mlýnky a odborné poradenství. Od roku 2006 poskytuje také odborné vzdělání profesionálním baristům i zájemcům z řad veřejnosti ve své Scuola di Barista - Škole kávy Segafredo.
Jak se rozšiřovala italská kávová kultura, stále více lidí si toužilo připravovat kvalitní kávu i v pohodlí domova. Netrvalo dlouho a Segafredo bylo k nalezení i na pultech obchodních řetězců, které zaznamenaly zvýšený zájem zákazníků o domácí kávovary a kvalitní kávu na doma. Podobně jako jiná odvětví, i kávový trh zaznamenává určité trendy v preferencích spotřebitelů. A protože Segafredo s dobou drželo krok, postupně rozšiřovalo svůj sortiment o nové druhy kávy a kávové speciality. Dnes tak nabízí kávu zrnkovou, mletou i kapslovou pro koncové spotřebitele, především však několik druhů prémiové kávy pro profesionální gastronomické provozy.
V posledních letech klade Segafredo Zanetti důraz zejména na rozvoj společensky odpovědného a ekologického zemědělství. Výsledkem jsou kávy s certifikáty Bio, Fairtrade a Rainforest. Nejnovější z řady certifikovaných káv je BIO káva Segafredo Organic, směs zrn Arabiky a Robusty, která jsou pěstována v té nejvyšší bio kvalitě v Mexiku, Peru a Ugandě, určená pro segment HOREKA. Pro retail jsou to pak kávy Selezione Organica a Selezione Arabica, které vstoupily na trh v minulém roce.
Segafredo je velmi aktivní také na poli sportu. Ačkoliv se může zdát, že káva a sport k sobě nejdou, opak může být pravdou. Káva je totiž "posilovač výdrže", který dodává sportovcům potřebnou energii k výkonu. V roce 2016 se proto Segafredo Zanetti stalo partnerem cyklistického týmu Trek, čímž vznikl nový tým Trek-Segafredo. Segafredo Zanetti je také oficiálním dodavatelem kávy závodu Giro d´Italia, jednoho z nejoblíbenějších cyklistických závodů. 2. června proběhla závěrečná etapa letošního ročníku tohoto závodu a jezdec týmu Trek Segafredo, Nizozemec Bauke Mollema, se celkově umístil na pěkném pátém místě.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
2 hvězdiček / Hodnoceno: 1x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!