Mezinárodní den kávy podle Nescafé
1. říjen 2019 České nápoje komentáře (0) 1604 xKáva patří mezi nejoblíbenější nápoje na světě. V průměru si každý Čech vychutná až 400 šálků ročně. Pro zachování této komodity i pro budoucí generace, je potřeba dbát především na udržitelnost jejího pěstování. Z tohoto důvodu vznikl NESCAFÉ Plán, nejrozsáhlejší program zaměřený na udržitelnost celosvětové produkce kávy na světě. Společnost Nestlé se zavázala investovat částku až 350 milionů švýcarských franků (přibližně 8 miliard českých korun) mezi lety 2010-2020 na jeho rozvoj. Cílem Plánu je vzdělávat farmáře v oblasti hospodárného pěstování, ale také bojovat proti nedodržování lidských práv na farmách. V roce 2020 NESCAFÉ plánuje zvýšit zodpovědně získanou kávu až na 70 % z celkové produkce.
„Dnes slavíme Mezinárodní den kávy, a proto je na místě si připomenout, co všechno za každodenním ranním šálkem stojí. NESCAFÉ s více jak 80letou tradicí se prostřednictvím svého programu snaží neustále zlepšovat nejen způsob pěstování kávy, ale i život samotných farmářů. Nyní se skrze kampaň Pěstováno s respektem snažíme našim spotřebitelům představit ty, kteří se doopravdy na pěstování kávy podílí. Společně s kampaní jsme na trh uvedli limitovanou edici obalů káv NESCAFÉ CLASSIC A NESCAFÉ CLASSIC CREMA, které zachycují tváře skutečných farmářů,“ uvádí Eliška Cibulková, Brand Manager ve společnosti Nestlé.
Společnost Nestlé prostřednictvím NESCAFÉ Plánu dlouhodobě pomáhá farmářům, komunitám i planetě zajistit, aby se káva pěstovala s respektem. Dále bojuje proti diskriminaci a nedodržování lidských práv v pěstitelských komunitách po celém světě. V neposlední řadě vytváří příležitosti pro mladší generace farmářů, které získávají možnosti pokračovat v rodinné tradici hospodaření.
Hlavním posláním NESCAFÉ Plánu je odpovědně chránit budoucnost kávy nejen pro všechny, kteří si kávu rádi dopřávají, ale především pro ty, jež si pěstováním kávy vydělávají na své živobytí. Nyní se prostřednictvím kampaně Pěstováno s respektem snaží své aktivity dostat do povědomí svých spotřebitelů.
Pěstováno s respektem klade důraz na zachování přírodních zdrojů
Kampaň Pěstováno s respektem oslavuje farmáře a jejich komunity. Navíc upozorňuje na podporu vzdělávání farmářů ze strany společnosti Nestlé, jež je vede k hospodárnému zacházení s přírodními zdroji, ochraně půdy či správnému zabezpečení pitné vody. Vytvářením a sdílením nových technik pěstování společnost věří, že farmáři dokáží ochránit planetu a zachovávat přírodní zdroje pro budoucí generace.
O kampani se mohou příznivci kávy dozvědět prostřednictvím online komunikační kampaně i skrze limitovanou edici obalů rozpustných káv NESCAFÉ CLASSIC a NESCAFÉ CLASSIC Crema, které jsou dostupné ve vybraných obchodech na území České a Slovenské republiky.
Cíle a závazky značky NESCAFÉ
Mezi současné cíle značky patří zvýšení zodpovědně získávané kávy až na 70 %, milionová distribuce kávovníků, zlepšení ekonomiky farem pečujících o kávu včetně pracovních práv farmářů, snižování emisí skleníkových plynů či nižší spotřeba vody až o 30 % a energií o 20 %. Navíc se do roku 2020 společnost zavázala k investici přibližně 8 miliard českých korun (350 milionů švýcarských franků), díky čemuž se v roce 2017 stala největším odběratelem odpovědně získané zelené kávy na světě.
KÁVOVÁ ČÍSLA
|
Kvalitní káva s více jak 80letou tradicí
Technologie rozpustné kávy byla vyvinuta na počátku 20. století v USA. Její skutečná sláva je ale spojena se společností Nestlé. Ta přesně před 80 lety, v roce 1938, na švýcarský trh poprvé uvedla rozpustnou kávu NESCAFÉ. O dva roky později již byla dostupná na všech kontinentech světa. Přelomový produkt byl natolik oblíbený, že se NESCAFÉ časem stalo běžně používaným označením pro instantní kávu. V České republice se denně vypije 3 miliony šálků NESCAFÉ a spotřeba neustále roste. Kořeny NESCAFÉ, tak jak ho známe dnes, sahají až do roku 1929. V té době byla společnost Nestlé požádána brazilskou vládou o pomoc při řešení nadbytečné úrody kávy. Trvalo pak téměř deset let, než byly v roce 1938 na trh uvedeny první balení instantní kávy NESCAFÉ. Za úspěchem stál švýcarský odborník na kávu Max Morgenthaler.
Do dvou měsíců od uvedení na trh splnilo NESCAFÉ své roční prodejní cíle. Vedení Nestlé se proto rozhodlo produkt rozšířit do celého světa. Začátkem 40. let putovaly plechovky s oblíbeným nápojem na 30 trhů rozmístěných po všech kontinentech. Během druhé světové války se pak instantní káva stala také součástí potravinových balíčků amerických vojáků.
V 50. letech se NESCAFÉ dočkalo inovace. Pro výrobu rozpustné kávy se začala využívat nová technologie – sušení mrazením. Tak vzniklo prémiové NESCAFÉ Gold, které si rychle získalo nové příznivce. Více informací naleznete na webových stránkách NESCAFÉ.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!