Strakonický pivovar zvyšuje již třetím rokem výstav
4. únor 2020 České nápoje komentáře (0) 1323 xMěšťanskému pivovaru DUDÁK Strakonice již třetím rokem stoupá výstav, tedy množství uvařeného a prodaného piva. Ve srovnání s rokem 2018 se loni ve Strakonicích uvařilo o 120 hektolitrů piva více, což je necelé procento větší množství. Oproti roku roku 2017 už se jedná o téměř pětiprocentní nárůst. Dva roky po sobě rostoucí výstav pivovarští evidují naposledy na konci 80. let minulého století. K výborným výsledkům pomohly výrazně lepší exportní výsledky na Ukrajině a v Maďarsku. Letos chce pivovar více vyvážet do evropské části Ruska.
O téměř pět procent více piva uvařili a prodali loni ve strakonickém pivovaru DUDÁK ve srovnání s rokem 2017. Oproti roku 2018 se jedná o půl procentní nárůst, který představuje zhruba 120 hektolitrů uvařeného a prodaného piva. V jediném městem vlastněném pivovaru, prodali loni 57.223 hektolitrů piva, což je zhruba o 120 hektolitrů více, než v roce 2018. Pro pivovar, který má veškeré své portfolio v nepasterované podobě se jednalo o výjimečný výsledek. Meziroční nárůst, který následuje ve dvou letech za sebou, zaznamenali strakoničtí pivovarníci naposledy na konci osmdesátých let. „Na rostoucím výstavu se nejvíce podílel export a prodej vánočního speciálu, který se prodal v rekordním množství. Léto pro nás sice nebylo tak úspěšné, ale dařilo se nám především v závěru roku a to zejména v prosinci. Uděláme vše proto, abychom příští rok naši bilanci potvrdili,“ uvádí ředitel pivovaru Dušan Krankus.
I letos plánuje zdejší sládek Vlastimil Matej 4 pivní speciály. Na Velikonoce již tradiční Velikonoční zelené. Na pivovarskou pouť a léto to bude speciální ležák
chmelený zahraničními aromatickými odrůdami chmele. „Na Václavskou pouť
opět plánuji přidat čerstvý zelený chmel do Svatováclavského ležáku.
Začínali jsem předloni odrůdou Kazbek, loni Harmonie a pro letošek
vyzkoušíme zase jinou. Na Vánoce již tradičně vaříme silnější piva se
speciálními slady - po vídeňském a žitném bych rád letos vyzkoušel slady
spojené se zahraničními pivními styly,“ uvedl Matej.
Stejně jako v předchozích letech se zvedlo množství piva, které se ze Strakonic exportuje. „Největší radost nám dělá především Maďarsko a Ukrajina, tam se zvedl export cca o 5 procent. V minulém roce jsme navázali velice dobré vztahy s Ruskem. Ty chceme dále rozvíjet a hodně si od nich v dalších letech slibujeme, ruský trh je ale velmi náročný,“ prozrazuje ředitel Krankus.
Co se druhů piv týká, pak se nejvíce dařilo strakonické světlé 11°, ta si drží prvenství z celého portfolia značek, zákazníci velmi kladně přijali úspěch tohoto piva na prestižní degustační soutěži v Žatci v roce 2019.
Znovu se potvrdilo, že strakonické pivo se výborně prodává na Moravě. Zejména v jižní části, kde má pivovar nového obchodního partnera, který logisticky zajišťuje tento region. Co se restaurací týká, pak se strakonická piva nejlépe prodávají v designových restauracích tzv. Dudákovnách. Těch má pivovar momentálně osm. Během minulého roku se jejich počet bohužel nepodařilo rozšířit. „Máme rozjednané dvě nové Dudákovny, ale jejich finalizaci se ještě nepodařilo dotáhnout do úspěšného konce. Věříme, že v roce 2020 budeme v tomto ohledu úspěšnější,“ uzavřel Krankus.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!