Nákupování piva se v krizi mění
4. listopad 2020 České nápoje komentáře (0) 1240 xNákupní chování Čechů se pod vlivem koronavirové krize opět mění. Na konci září se Češi, podobně jako před první vlnou pandemie, výrazně předzásobili: prodeje obchodů s potravinami se zvýšily o 19 procent, na jaře před prvním lockdownem to bylo o 21 procent.
Pokud jde o pivo, lidé v obchodech podle průzkumu nahrazují pouze malou část spotřeby z uzavřených hospod. Celkové prodeje piva koncem září narostly v rámci předzásobení podle průzkumu o 15 až 20 procent. Říjen, kdy se postupně omezily prodeje v hospodách, byl ale podle obchodního ředitele Prazdroje Tomáše Mráze v porovnání s jarním lockdownem v obchodech výrazně slabší. „Na jaře se do obchodu „přelilo“ každé čtvrté nevypité pivo v hospodě, nyní je to výrazně méně. Situace je odlišná, do obchodů chodí méně lidí, a to se projevuje i na prodejích baleného piva, které už nerostou tak, jako před půl rokem,“ říká Tomáš Mráz.
Většina nákupních zvyků se s krizí mění jen dočasně a platilo to i pro jarní koronakrizové období. Toto pravidlo má ale své výjimky. Během první vlny si spousta nových zákazníků vyzkoušela nákup potravin online a část z nich u této formy zůstala i po omezení restrikcí. Prazdroj se proto aktuálně soustředí na plynulé a efektivní zásobování internetových obchodů a zintenzivňuje i další rozvoj tohoto sektoru. „Nedávno jsme pomohli rozjet největší tuzemské prodejní skupině Coop její vlastní internetový obchod, který se soustředí na plynulé zásobování zejména menších měst a obcí. Chceme, aby byly naše produkty pro spotřebitele stále dostupné,“ říká Tomáš Mráz.
A ještě v něčem Češi svoje chování změnili. Drží se více v blízkosti svých domovů. To potvrzuje i fakt, že před současným lockdownem vzrostl o 7 procentních bodů (na 65 procent) podíl útrat, které udělají v hospodách bezprostředně v okolí bydliště. „Hosté z nejbližšího okolí jsou více loajální a jsou také ochotnější podpořit svou oblíbenou provozovnu, jak se například ukázalo na jaře u projektu Zachraň hospodu. Většinu voucherů do těch hospod, které nabízejí naše produkty, si koupili jejich pravidelní návštěvníci z okolí,“ říká Tomáš Mráz. Podle něj se znovu potvrzuje společenská role hospod. „Úkolem pro nás a pro hospodské je udělat vše pro to, aby tuto roli plnily co nejlépe i do budoucna. Aktuálně je dobrá zpráva, že spotřebitelé i teď na podzim své hospodské podporují a nakupují u nich přes výdejní okénko,“ dodává Tomáš Mráz.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!