České pivo má mezi veřejností emoční vnímání
21. říjen 2021 České nápoje komentáře (0) 1022 xČeská pivní kultura je termín, který má podle letošního šetření evropského pivovarnického sdružení Brewers of Europe významnou historii. O tom, že je součástí naší národní hrdosti, je přesvědčeno více než 88 procent respondentů. Vysoká kvalita českého piva je pak ovlivněna mimo jiné i tím, že je vyrobeno právě z domácích zdrojů. Nadstandardně byl hodnocený i jeho ekonomický přínos. Pozitivně jej podle šetření vnímají muži i ženy.
K vysokému hodnocení českého piva v žebříčku Brewers of Europe pomohlo pozitivní emoční vnímání napříč celou domácí společností a také dlouhá kulturní tradice. Pivo jednoznačně bodovalo jako společník pro rozmanitou příležitost nebo jídlo. S tím, že je určeno pro dobré pro chvíle s přáteli, souhlasí přes 89 procent dotazovaných.
Podle valné většiny respondentů, přesně 88 procent, je české pivo osvěžující a dobře hasí žízeň. Šetření dále potvrdilo, že má významnou historii. Myslí si to téměř 96,5 procenta respondentů. Ceněný je pak zejména fakt, že se vyrábí s vysokou péčí z kvalitních ingrediencí a z domácích zdrojů. Fakt, že se jedná právě o domácí zdroje, považuje za výhodu více než 90 procent dotazovaných. K dalším benefitům, jež veřejnost vnímá pozitivně je to, že existuje pestrá paleta druhů a značek českých piv. Excelentní reputaci má proto také naše pivo hned u 85,5 procenta mužů a 75 procenta žen.
Samostatným kritériem se v průzkumu Brewers of Europe stal celý sektor pivovarnictví, který současně dosáhl na nejvyšší míru hodnocení. Pivovary ztrácely body pouze u dotazovaných, kteří mají s jejich produktem malou nebo žádnou zkušenost. Jejich slabší stránkou byl podle analýzy vliv na životní prostředí (78,9 procenta).
“České pivovarnictví je sektor s výrazným ekonomickým přínosem pro stát. Ročně na daních odvádí okolo 30 miliard korun a vytváří pracovní příležitosti pro zhruba 65 tisíc lidí. Vedle toho samozřejmě zaujímá neodmyslitelnou pozici v kultuře našeho národa. Je tedy víc než logické, že od něj lidé očekávají stejně vysoké cíle i v přínosech společenských,” komentuje výsledek letošní analýzy ředitelka Českého svazu pivovaru a sladoven Martina Ferencová.
Šetření pro Brewers of Europe realizovala společnost RepTrak prostřednictvím on-line dotazování. Součástí Brewers of Europe je celkově 29 národních asociací, včetně České asociace pivovarů a sladoven.
Zdroj: Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!