Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Sklenička po práci vám může pomoci v kariéře

21. září 2018  České nápoje   komentáře (0)  1333 x

Chtěli jste si jít po práci s kolegy sednout na skleničku, ale všechny podniky v okolí byly obsazené? Nedivte se, není to náhoda. Trend takzvaných „after work drinků“, kdy se kolegové po práci sbalí a společně si jdou dát skleničku a k tomu něco malého na zub, se těší stále stoupající oblibě už i u nás. A důvod? Těch je hned několik.

Sklenička po práci vám může pomoci v kariéřeSklenička po práci vám může pomoci v kariéře

Zajít si s kolegy na „after work drink" je v zahraniční velmi populárním zvykem. Mezinárodní průzkumy ukazují, že minimálně jednou za měsíc si zajde se svými kolegy posedět jeden z pěti zaměstnanců. Důvody, proč na takové „after work drinky“ kolegové chodí, se v každé zemi liší.

Co země, to jiná pravidla

Například Američané jej berou jako samozřejmou součást práce, která jim může pomoci otevřít další dveře v jejich kariérním postupu. Jít na „after work drink“ sice není povinností, ale bez něj se s největší pravděpodobností nikam neposunete. Vše, co se na takovém drinku stane či řekne, je důležité. Proto si Američané dávají velký pozor, aby se v rámci něj chovali slušně, diplomaticky a hlavně se příliš neopili. Co se týká drinků, je oblíbené především pivo, víno, ale nevyhýbají se ani míchaným koktejlům.

Určitým opakem je pak Japonsko. I zde je popracovní posezení, takzvané „Nomikai“, běžnou praxí a bez účasti na nich je velmi těžké postoupit ve firemní hierarchii. Vzhledem k obrovskému pracovnímu nasazení ním však odbourávají také stres. Opít se zde téměř do němoty, není problémem, je to společensky tolerované. Platí zde však dvě pravidla, která není radno porušovat. Prvním je, že z těchto party se nikdy neodchází dříve, než odejde váš nadřízený. Druhé, téměř svaté pak zní: „Co se stalo předešlého večera, o tom se nikdy nemluví!“

Mezi popíjenými drinky se zde těší velké popularitě kromě tradičního rýžového vína saké a pálenky šoču, také whisky, která je Japonci vnímána jako ideální kompromis mezi cenou a kvalitou. Mají své vlastní whisky, ale i přesto v nabídce běžně najdete ty nejprodávanější ve světě, například skotskou whisky Johnnie Walker, což mnohé může překvapit.

Lidé, kteří chodí s kolegy na skleničku, vydělávají více

O tom, že zajít si s kolegy po práci na drink, je prospěšné především po sociálně-pracovní stránce, nás koneckonců přesvědčuje i průzkum, jež si nechala týmem ze Sterlingovy univerzity zpracovat v roce 2003 vláda Velké Británie. Z průzkumu, kterého se účastnilo zhruba 17 tisíc respondentů, je zřejmé, že zaměstnanci, kteří čas od času zajdou na skleničku, vydělávají v průměru o 17 procent více. Takový networking totiž vytváří mezi spolupracovníky atmosféru důvěry a kamarádství. Kromě toho přispívá i k bližšímu soužití zaměstnanců s jejich nadřízenými, a to v uvolněném prostředí, což jim pak umožní navázání svazků užitečných pro další kariéru v zaměstnání.

I zde preferují především skleničku vína či piva. Pokud je však důvod k oslavám, pak volí whisky, mezi níž je jednou z nejoblíbenější právě ta od Johnnieho Walkera.

A jak je tomu u nás v Česku?

Ačkoliv se to možná nezdá, tento trend je tu již dlouho. Dokonce tu byl už od hlubokého totalismu. Asi si každý vzpomínáme na „jedno“ po práci. Týkal se však spíše lidí, kteří pracovali manuálně. Dnes se však tento trend přesouvá i do kanceláří. Zvláště pro mladé lidi začíná být pomalu běžnou součástí pracovního života. Uvědomují si, že v práci se svými kolegy tráví nejvíce svého času, a tak chtějí být s lidmi, které mají rádi. „After work drink“ tedy funguje především pro stmelování a odbourávání stresu. Kariérnímu postupu může také pomoci, ale my si tu zatím potrpíme spíše na přátelství a dobré vztahy.

Tohoto trendu si všimly i bary, proto se stávají běžnou součástí jejich nabídek takzvané Happy Hours nebo akce tipu 1+1 zdarma. Co se týká výběru drinků, Češi stále po práci nejčastěji volí pivo nebo sklenici vína. Větší oblibě se ale začínají těšit i drinky založené na principu Spritz, tedy alkohol míchaný se sodou a ovocnou či bylinnou příměsí. Oblíbenou se stává i whisky, především pak řada Black Label od Johnnieho Walkera, jež lze míchat se sodou. Tyto drinky pak často doplňují nabídkou speciálních menších jídel, takzvaných tapas.

Oblíbené „after work drink“ koktejly

Mezi oblíbené koktejly patří ty, které jsou svou přípravou jednoduché, přesto skvělé. Jde například o kombinace Johnnieho Walkera s colou či zázvorem. Dámy pak dávají pak dávají přednost spritzu s ginem.

Johnnie Walker & Cola

Ingredience:

  • 40 ml whisky Johnnie Walker Red Label
  • 200 ml coly
  • kousek limety či citrónu na ozdobu

Postup: Odměřte whisky a přelijte do vyšší sklenice. Následně sklenici zasypte do tří čtvrtin ledem, přidejte colu a ozdobte limetou nebo citronem.

Johnnie Walker Ginger

Ingredience:

  • 40 ml Johnnie Walker Red Rye Finish
  • 120 ml Ginger Ale (zázvorová limonáda)
  • 1/8 čerstvé limety
  • led

Postup: Jednoduše smíchejte Johnnie Walker Red Rye Finish, zázvorovou limonádu, šťávu z kousku limety a led.

Gordons Pink Spritz

Ingredience:

  • 50 ml Gordon’s Pink
  • 50 ml citronové limonády
  • 25 ml Prosecca
  • Led
  • Jahody

Postup: Do sklenice na vysoké nožce vložte dostatečné množství ledových kostek. Přilijte Gordon’s Pink, citronovou limonádu a nakonec Prosecco. Na závěr drink ozdobte rozkrájenými jahodami.

Zdroj: Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist