Pivní prodejna 2Reklama na ČeskéNápoje.cz

Výzkum na téma Češi a přátelství ukázal, kde se nejčastěji s přáteli scházíme: no přece pořád na jednom!

1. červen 2016  České nápoje   komentáře (0)  3385 x

Přidat mezi přátele? Potvrdit. Jedno kliknutí a máme dalšího kamaráda, už minimálně třístého v pořadí. Zkoukneme jeho zeď a dozvíme se skoro vše. Ale stačí nám takovýto společenský kontakt? Dobrou zprávou je, že NIKOLIV! Navzdory všem sociálním sítím se totiž stále potřebujeme vidět se svými kamarády osobně, a to bez rozdílu pohlaví a věku. A jak to celé probíhá? Vytočíme postupně čísla několika přátel, ti mladší z nás využijí mobilní aplikace, a navrhneme jim, že bychom mohli zajít v pátek na pivo. A jdeme.

Přátelé na pivuPřátelé na pivu

Setkání se na jednom, a to minimálně jednou do měsíce, je totiž nejčastější způsob, jak dnes se svými přáteli tráví čas až tři čtvrtiny Čechů. Vyplývá to alespoň z průzkumu realizovaného pro značku Staropramen na téma přátelství a chození přátel na pivo, který pro ni zrealizovala výzkumná agentura IPSOS.

Průměrný český uživatel Facebooku má v dnešní době něco mezi 250 až 300 přáteli. Za skutečné kamarády ale považuje tak 15 z nich. Respektive, každý dospělý Čech v současné době řadí mezi své opravdové přátele přibližně 15 lidí ze svého okolí (bez ohledu na jejich přítomnost na sociálních sítích) a udržuje s nimi alespoň nějaký kontakt, a se 6 se pak pravidelně osobně potkává. A to nejčastěji v hospodě či jiném podobném podniku. Na jedno totiž se svými kamarády chodí až tři čtvrtiny Čechů! Následuje návštěva doma, společný výlet, dovolená, sport či posezení na kávě, v případě žen pak i společné aktivity s dětmi.

„Chození s přáteli na pivo je pořád stejně oblíbené jako v dřívějších dobách. Jen se změnila jeho funkce. Zatímco dříve jsme se sešli, abychom se dozvěděli, co je nového, dnes je to spíše o tom, že se potřebujeme s kamarády vidět a jen tak se pobavit, protože už o nich většinu nových věcí víme ze sítí,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Soukup, sociolog z Univerzity Karlovy a dodává: „Setkávání se s přáteli na jednom plní ale i roli jakési obhajoby životní situace – společně si
s přáteli povyprávíme, co se nám přihodilo, jaké máme životní a zdravotní trable, a získáme tak díky tomu pocit, že jsme úplně normální a že v tom nejsem sami. A většinou také zjistíme, že na tom nejsme tak zle, jak se nám občas zdá.“

Na pivo chodíme minimálně jednou za měsíc

Více než tři čtvrtiny Čechů se svými přáteli chodí na jedno do hospody či podobného podniku minimálně jednou do měsíce. Každý třetí pak dokonce aspoň jednou do týdne. „Častější je samozřejmě frekvence u lidí mladších 35 let a mužů. Někteří z nich si nám dokonce i trochu postěžovali, že po nástupu do práce nebo narození dětí 'už to bohužel není, co to bývalo'. To ale znamená, že teď chodí do hospody už jen jednou nebo dvakrát týdně,“ komentuje četnost chození na jedno s úsměvem Petra Chovancová, Senior Brand Manager značky Staropramen.

S touto frekvencí setkávání se s přáteli na pivu je spokojeno 88 % Čechů. Těm ostatním v tom občas zabrání nedostatek času či rodinné povinnosti. Na netolerantního partnera si postěžovalo pouze necelé procento dotázaných. U mužů a lidí mladších 35 let pak převládá posezení s přáteli v klasické české hospodě, zatímco ženy pro setkání s kamarádkami volí spíše stylovější restaurace či kavárny.

A jak se lidé na jedno svolávají? „Dalo by se říci, že poměrně 'zastaralým' způsobem. Pořád převládá klasický telefonní hovor, tento způsob aspoň někdy použijí až dvě třetiny Čechů, pravidelně se pak telefonicky svolává skoro polovina národa,“ říká Petra Chovancová a dodává: „Mobilní aplikace typu FB Messenger či WhatsApp pravidelně pro organizaci setkání používá jen pětina Čechů. Není ale asi překvapením, že tento způsob dominuje hlavně u lidí mladších
35 let. Skoro 40 % z nich je pro tyto účely používá pravidelně.“

Na jedno chodíme nejčastěji koncem týdne

Nejčastěji pak lidé vyráží s přáteli na jedno v pátek po práci či o víkendu a na takovémto posezení utratí přibližně 200 Kč bez rozdílu věku, pohlaví a regionu. O trochu více platí lidé v Praze, na Plzeňsku a Ústecku. Pětina lidí pak na takovýchto posezeních s přáteli pořídí společnou fotografii (v případě mladých do 35 let jde skoro o třetinu lidí), kterou si ale ve většině případů pouze ponechají v telefonu. „Nikoho ale asi nepřekvapí, že mladí do 35 let v 50 % případů takovouto fotku vloží na svou sociální síť,“ doplňuje Petra Chovancová.

Průzkum na téma souvislosti mezi přátelstvím a chozením na pivo pro značku Staropramen zrealizovala výzkumná agentura IPSOS v průběhu března až dubna 2016. Dotazování proběhlo prostřednictvím metody CASI a na vzorku 800 respondentů patřících do tzv. pivní populace. Tzn., že byli dotazováni lidé, kteří si alespoň jednou do měsíce dají pivo, a ze 70 % převažovali muži.

Tisková zpráva

[Nahoru ↑]

Pidejte se k nm na Facebooku!

Hodnocení

2.67 hvězdiček / Hodnoceno: 3x


Přidat komentář (0)

Reklama

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



ČeskéNápoje.cz

Vše co chcete vědět o nápojích, nejen, v České republice...


Magazín ČeskéNápoje.cz je součástí webů skupiny PIVNÍ|INFO
Všechna práva vyhrazena.
Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů a redakce ČeskýchNápojů.cz za ně nenese žádnou právní odpovědnost.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
ČeskéNápoje.cz na Facebooku


Redakce ČeskéNápoje.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!

TOPlist