Vývoz Staropramenu roste. Pivovar letos investoval 70 milionů korun do nové podoby exportních balení piva.
22. červen 2016 České nápoje komentáře (0) 4588 xČeské pivo a hlavní město Praha mají v zahraničí unikátní postavení a věhlas. Pivo značky Staropramen v sobě spojuje obojí. Právě Praha je totiž místem původu jednoho z nejprodávanějších českých piv v zahraničí, které mohou ochutnat spotřebitelé ve 34 zemí po celém světě. Kromě výjimečné chuti piva a síly značky na mezinárodních trzích za tím stojí i velmi silná pozice Staropramenu v portfoliu mateřské společnosti Molson Coors. V něm spolu se značkami Coors a Miller patří mezi tři hlavní globální značky této nadnárodní firmy. Do jejího celosvětového portfolia přitom patří desítky značek po celém světě.
České pivo je za hranicemi České republiky velmi ceněné a oblíbené díky své kvalitě a výjimečné chuti vycházející z unikátních výrobních procesů, kvalitních surovin i receptur. Je převážně nabízeno jako prémiový produkt. A to platí i pro smíchovské pivo Staropramen, jehož světlý ležák je za hranicemi prodáván pod názvem Staropramen Premium.
„Staropramen si od devadesátých let postupně vybudoval pozici jednoho z hlavních reprezentantů českých značek piv v zahraničí. Přispěl tak k dobrému jménu českého piva. Spotřebitelé mohou Staropramen v současné době ochutnat ve více než 30 zemích světa. Jen jeho export loni překonal hranici 600 tisíc hektolitrů piva,“ říká Petr Kovařík, nový generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen. Podle něj je v zahraničí o Staropramen největší zájem na Slovensku, ve Velké Británii, Německu, Švédsku, na Ukrajině, v Rusku a stále více i v zemích střední a jižní Evropy. Konkrétně se jedná o Chorvatsko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko a Srbsko. Staropramen ale mohou ochutnat i obyvatelé vzdálenějších zemí, jako jsou například Spojené státy americké či Kanada.
Kvůli podpoře Staropramenu za hranicemi domácího trhu letos pivovar investoval 70 milionů korun do podpory změny designu balených piv. „Je známým faktem, že obal pomáhá prodávat nejen objem, ale i příběh, který každá značka má. Pro zahraničí je náš příběh Staropramenu založen především na České republice a Praze jako místu původu. Proto mají naše exportní designy nyní ještě více zdůrazněno světově známé panorama Hradčan. Design se zjednodušil a co je hlavní, součástí změn je použití unikátní lahve, která nás v zahraničí ještě více odliší od konkurence,“ vysvětlil Petr Kovařík. Exportní piva Staropramen tak získala unikátní embosovanou půllitrovou i třetinkovou lahev, nové pivní přepravky a změnil se i design plechovek.
Globální marketingová podpora Staropramenu vychází z motivu Prahy jakožto místa původu piva Staropramen. Kampaň sází na unikátní místa i atmosféru našeho hlavního města a pracuje například se slovem „pohoda“. Právě pohodu totiž turisté v Praze zažívají a téměř hmatatelně ji vnímají i při ochutnání českého piva.
Součástí budování značky Staropramen na zahraničních trzích bylo v minulosti také vybudování Návštěvnického centra v areálu pivovaru Staropramen v roce 2011. Celková investice tehdy činila 30 milionů korun.
Exportní portfolio značky Staropramen kromě piva Staropramen Premium zahrnuje také Staropramen Granát, Černý, Nefiltrovaný, Jedenáctku a Nealko.
Tisková zpráva
Autor: České nápoje
[Nahoru ↑]
Hodnocení
2.5 hvězdiček / Hodnoceno: 6x
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!